Rabu, 30 Disember 2009

Percutian di Retreat Resort, Lundu



Cuti yang paling lama aku apply tahun ni…sampai tahun depan tau. Hehe.. So, aku tak sia-siakan utk luangkan bersama anak bini aku. Isnin lepas we all pegi Retreat Resort, Lundu. Percutian yang aku rasa paling menarik tahun ni.
Perjalanan yg memakan masa 1 jam 15 minit dari Batu Kawa (Rumah Kakak) yakni kira-kira 1 jam 45minit dari rumah aku kat Kota Samarahan. Merentasi pemandangan bukit bukau yg amat mempersonakan disepanjang perjalanan.
Lepas check in, we all rehat dulu. Agak panas terik masa tu (2.00 pm). Saifa memang tak sabar2 nak mandi swimming pool. Marah ada, merajuk pun ada si Saifa time tu. Lepas pujuk ok la..Hehee

Kira2 pukul 4 pm we all terus ke kwsn pantai. Fuyoo….!! Best sangat pemandangannya. Saifa takut mandi laut, dia nak mandi swimmping pool gak tau! Tak sah la ke pantai kalo tak mandi laut kan? Mula2 tu eksen je Saifa tu, then lama2 lama tak nak balik plak. Dia pulak yang lebih.. Selain mandi, kutip kulit siput, buah istana pasir (?) dan buat akrobatik skit.
Lama gak kami kat pantai tuh, dekat pukul 6pm kot kita gerak ke swimming pool. Suka tengok anak bini aku hepy sgt…

Sebenarnya perut belum isi lagi dari tengahari. Kita bertolak ke Pasar Lundu dlm pukul 8pm. Jalan2 cari makan. Tak biasa kat situ kita main redah je. Jumpa pun open air dlm 15 minit perjalanan dari resort. Kita order dan siap tapau utk bekalan mlm hari. Kat resort tu memang ada café, tp tau2 jela kan. Dia punya harga meletup.
Sampai bilik kita rehat je la. Kepenatan buat aksi2 akrobatik kat pantai tadi. (saje je aku tak upload byk2 aksi tu, riak nanti) Hehehe.. Saifa aktif lagi, maknya kena demam ckit. Aku plak online FB kejap. Terpaksa pakai hp guna kredit digi. Byk duit dia makan woo. Then sebelum tido, aku pelahap la mee yang aku tapau tadi

Keesokan…awal2 lagi aku dah ke pantai. Sorg je la, coz wife temankan saifa yg tengah dibuai mimpi. Sejam lebih gak aku ronda2, dari hujung pantai ke hujung pantai cehh. Air surut sgt. Ambil gambar masa terbit matahari..memang cantik. Mak oii, bateri weak la.

Breakfast disediakan. Apa lagi,ngap lah. Lepas tu we all ke Lundu dgn tujuan nak beli bateri camera. Nak kena pakai brand Panasonic gak. Leceh betul la…..Jumpa pun dia!!
Sempat la ambik gambar kat pekan Lundu yg baru pertama kali aku sampai. Rare woo kalo 20 tahun akan dtg. Tunjuk kat anak cucu, mana tau time tu Lundu dah jadi bandaraya. Insyaallah kalau panjang umur.

Jam dah dekat pukul 10, kena balik Resort pasal mesti check out sebelum pukul 12 tgahari. Rugi la kalo tak habiskan masa beriadah kat situ kan. Ambik gambar wajib! Buat kenangan….Insyaallah, kalo panjang umur kita akan pergi lagi. Mungkin dengan keluarga yg lebih besar….lagi best! Betul tak? Ok lah, ni je gamba yg aku sempat aku upload. Sebenarnya byk lagi ni..
Sampai kita berjumpa lagi..

9 ulasan:

  1. nice..walaupun pergi hanya sehari, ktk bercerita umpama pergi seminggu..:) hehe..
    lupak mesan ktk mbak kapor..yalah sikpat ngutip ambal..hik hik hik

    BalasPadam
  2. bestnya... berapalah nginap semalam sia? mok juak lak ehs

    BalasPadam
  3. retreat nang best. kamik menak family day gidun last time.

    BalasPadam
  4. Amoi..
    Yalah tek, lupak embak kapur. tapi mun embak kapur pun sik tauk cara ngumpan binatang ya. keke, mok belajar ngan pakar lok.
    Kmk rasa mun anak kmk cerita ngan kwn2/ tungal menunggal nya nang sik habis sehari. miak lagiklah excited ndak..hehee

    JT
    Nang best. kmk nginap di DULUXE 1 katil single n 1 queen. mun iku RM148, tp musim sekolah kenak secej RM25 gik. So, total RM173&harga termasuk sarapa. mun ngan dinner skali lain gik. Sia ada chelet, penthouse, superior n hostel. kira promote juak tuk hehee..Mun maok nanyak org berpengalaman, blh rujuk ngan Amoi.

    BalasPadam
  5. Ani..
    rasa bak kinan udik bas eh. tp mgkn dengah lo janak ko. apah idak best agik rasa ko...

    BalasPadam
  6. dah buyak panggilan retreat dah mo dun...
    ko suka kalah gidun..anum agik bersi...

    adak bak lepak2 keman pangai, ko suka teng damai puri...pangai dun deres..feeling mak tan adak munguk adep liseng pantai..hakhak...

    tp adak melah pontianak inan, agiklah maler tan bak kinan..wpun mei menak apa2..sopping best gilerr.. sadi alah to kaya tan..wpun duit wang 500 mak..hehe

    BalasPadam
  7. Ani
    nah madak kedau kik gak. Idu gunah lo geng...bak tujoh pendapet. Mei lah telo maloi Retreat labik lakei. kekeeke

    BalasPadam
  8. haha..ateng2..telo mesti mubik peluang dengah semuah to bisnes eh..harap2 adak telo bisness nah didaklah tenawan mubik sokongan...herm..mulik daro bejajah ayam penyet kali laku gak oo.. hakhak

    BalasPadam
  9. best..memang best....sukanya tgk! insyaAllah nnti nk p jgk bila ariff dah pndai jalan...

    BalasPadam