Ahad, 20 Disember 2009

Gula..Ohh Gula


'Tokey..., gula ada tak?" jawapan tetap sama... "Takda, dah habis.."

Semua kedai area Samarahan aku cuba nasib, rata-rata habis stok. Then aku cuba plak kat area BDC..ambil masa 15-20 minit perjalanan, semuanya hampa. Mana nak cari nih??

Masa tu la aku baru teringat msg dr kakak aku yg diam kat Batu Kawa Jumaat lepas (17/12/2009). Aku buat tak endah je.. Ingat tak serius mcm ni.


Org ramai yang aku jumpa dari setiap kedai ke setiap kedai Everise, H&L, Unaco, Kedai2 runcit dan seangkatan dengan nya masing-masing dengan misi mencari cari GULA. Lucu gak tengok gelagat sendiri dan mereka-mereka yg senasib ngan aku nih. Aku apa lgi...Dlm boring2 tu, ambik la gambar kat kedai. sempat ambik kat 2 buah kedai... aku apa peduli, dpt gambar pun jadi lah. Hilang gak rasa hampa tahap babun aku ni.. Member pun ada cakap "ala, pakai je 3 in 1". Ok gak..Pandai-pandai la nak berhidup.. hehe.

8 ulasan:

  1. kenak kmk sik merasa kah ketiadaan gula tok? mcm biasa jak asa mek..hehe

    *kakak aku yang DIAM di batu kawa..* arus antap kakar sawak!

    BalasPadam
  2. Amoi
    Stok gula ktk org mesti byk gik...Patut lah stok kedei byk abis.

    Cikgu, ayat mek ada campur2 sikit. hehe. Tq jadi follower mek. ada juak org komen :)

    BalasPadam
  3. kalo kat umah ni mmg mak simpan stok gula..haha

    BalasPadam
  4. Fatin
    Yer, ari jumaat lepas mak dah msg udak...tapi lupa lak beli

    BalasPadam
  5. aku lama tak guna gula.hehe.susu je.mak aku pon jarang masak

    BalasPadam
  6. Kila..
    Mcm cerita P. Ramlee.. Garam&Gula sangat2 diperlukan. hehee. Bgs gak pakai susu buat sementara waktu ni. Gula pun belum jumpa lagi.

    BalasPadam