Ahad, 27 Disember 2009

Cuti-cuti Malaysia

Dah lama sgt tak update blog ni... Apa apapun dah update dah ni. Aku tulis direct je ye, otak tengah jam. Haha....hantam sajalah labu.
sebenarnya aku dah pun bercuti 25 'dec. Byk lagi balance, jual n carry forward je ke tahun depan. So, aku ambik cuti sampai tahun depan... Cuti yang paling panjang aku apply tahun ni. Jgn jeles k. : )
3 hari dah berlalu aku bercuti. Banyak ke jln2 cari makan sekitar kuching nih. Krismas lepas, kita buat aktiviti sendiri je. Makan kat kedai member kat Bt. 7 (Bunda Cafe), Shopping ckit kat Wisma Seberkas sambil2 cuci mata.

Hehe...Semalam plak kita makan kat Hartz Chicken buffet, cari beg sekolah Saifa dan lepak kat Boulevard. Malam baru sampai rumah.


Sebelum tu, sebelah pagi aku hantar kereta kat worshop. kena allignment dia punya tayar dan reset sistem electronik enjin. Tokey workshop tu, sorg je yg kerja. Mekanik semua cuti Krismas. Kalo keta korang ada keluar isyarat spt dlm gambar di bwh ni, maksudnya enjin korg perlu direset la. Persediaan sebelum buat perjalanan jauh.



Hari ni je buat kerja2 rumah. Rilex hisap gam kata budak2 sekarang ni. Tapi jgn disalah ertikan ye.. Bukan hisap gam betul la. Hehehe, cuci kereta, kemas rumah dan sebagainya. Face Book? hari ni kureng ckit.
Besok, adalah plan yg ditunggu-tunggu kami sekeluarga. Bercuti kat Retreat Resort, Lundu. Awal pagi, register Saifa kat TASKI ABIM (masuk tahun ke-2) dulu. Then singgah opis kejap hantar documen kerja (malam ni baru buat) sebelum menuju ke destinasi percutian tu.
Ni 1st time kita pergi ke sana. Harap tak sesat dan semuanya berjalan lancar. Saifa n wife, semangat habis..tengah berkemas lagi nih.
Wokeh.. Nanti aku upload gambar kat sana ya. Tak lupa juga nak ucapkan Selamat bercuti kepada kawan2 yang bercuti. Sala'am...


3 ulasan:

  1. i am back! best lah..
    KK
    comel tapi perangai mcm laki..

    Amoi
    sik pandei ngambik ambal di sia. hehe. sik cukup kungsfu

    BalasPadam